logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

Waarom biedt een contentkalender je houvast?

Social Media, contentkalender

Waarom biedt een contentkalender je houvast?

Door gebruik te maken van een contentkalender dwing je jezelf tot nadenken en plannen. Je doelstelling blijft helder. Feestdagen, evenementen, speciale dagen (vandaag is het de dag van….) etc. hou je automatisch goed in het vizier. Het maken van een contentkalender is niets nieuws onder de zon. In de uitgeversbranche werkt men niet anders.  Vanzelfsprekend zijn er voor ieder bedrijf dagen waar je prima op in kunt haken. Tussendoor blijf je natuurlijk bijsturen en relevant nieuws gebruiken voor de doelgroep. Een contentkalender opzetten is wel even werk, maar daarna pluk je er de vruchten van.

Een zeer belangrijk bijkomend voordeel van een contentkalender…

Een contentkalender helpt om meer consistent de doelgroep te benaderen. Consistentie is de sleutel tot een social media succes. De doelen bereiken werkt alleen als je consistent met je kanalen, of website aan de slag gaat. Het regelmatig posten van updates zorgt ervoor dat je op de goede weg blijft. Social Media vereist strategie.

Hoe te beginnen met een contentkalender?

In Excel kun je bijvoorbeeld heel makkelijk het stramien maken voor de planning. Werk daarbij met kleuren en geef de verschillende kanalen duidelijk weer. Als eerste plan je de feestdagen en de bijzondere dagen in. Voor de bijzondere dagen is de Issuekalender een goed hulpmiddel. Natuurlijk ook de bijzondere dagen voor je bedrijf en eventueel in de omgeving van je bedrijf ook niet vergeten (B2C).

Bepaal per kanaal hoe vaak je iets wil publiceren. Een blog op je website plaats je bijvoorbeeld om de week en twee keer per week een bericht op Facebook. Plan hierbij ook de doelen per week in.

Ga nu de diverse vormen van content plannen en wissel regelmatig af. Zie hiervoor ook 5 gouden Facebook tips voor ondernemers.

Wil je meer informatie of hulp voor de contentkalender? In2 Social Media kan je helpen om meer verkoopkansen te creëren met Facebook,of LinkedIn. Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.