logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Fell Free To contact Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus

1-677-124-44227

info@your business.com

184 Main Collins Street West Victoria 8007

Top

5 Gouden Facebook tips voor ondernemers

5 Gouden Facebook tips voor ondernemers

Om bij je fans in het nieuwsoverzicht te verschijnen is het van groot belang dat je op het juiste tijdstip je bericht post. Interactie door een reactie van een fan laat je nieuwsbericht weer verschijnen bij de vrienden van deze fan. Hierdoor wordt je bereik sterk vergroot. Met de juiste content is de kans groter om meer interactie te bereiken. De volgende tips zullen je helpen om goede content op het juiste tijdstip te posten en het vergemakkelijken.

#1 Maak content interessant voor je doelgroep

Door je fans te laten reageren door een reactie of een like verhoogt het bereik. Maar hoe krijg je dat nu voor elkaar? Door je in te leven in je doelgroep en te kijken naar hun interesses. Probeer daar vervolgens op in te spelen. Deel interessante berichten, geef tips, vraag om hun mening. Zorg dat het tweerichtingsverkeer is in je Facebook en probeer toegevoegde waarde te leveren.

#2 Gebruik foto’s, links en video’s

Uit onderzoek blijkt dat updates die tekst en een afbeelding bevatten het best gewaardeerd worden. Het Facebook algoritme geeft ook meer waarde aan foto’s, Links en Video’s. Als je gaat variëren met verschillende soorten content zal je meer zichtbaar worden bij je fans.

#3 Plan je updates

Als je via Statistieken naar Berichten (in de linkerkolom) gaat kun je zien wanneer je fans online zijn. Gebruik deze wetenschap om bij meer fans in het nieuwsoverzicht te verschijnen. Door gebruik te maken van het plannen van een bericht heb je ook nog het voordeel dat je kunt zien hoe je post er via desktop en mobiel komt uit te zien.

In 4 stappen plan je een update:

• Begin met het maken van je bericht boven aan de tijdlijn van je pagina
• Klik op naast Publiceren en selecteer Plannen
• Selecteer onder Publicatie de datum en tijd waarop je het bericht wilt publiceren
• Klik op Plannen

Hoe beheer je je geplande bericht?

Een gepland bericht opnieuw plannen, bewerken of verwijderen:
• Klik boven aan je pagina op Publicatietools
• Klik op Geplande berichten in de linkerkolom
• Klik op het bericht dat je wilt bewerken
• Klik op Bewerken om het bericht te bewerken of klik op om het bericht te publiceren, te bewerken of te verwijderen

#4 Post niet te vaak

Er zijn bedrijven die de fout maken om veel te vaak updates te posten. Er bestaat een negatief verband tussen het aantal updates en het aantal fans van een pagina. Te vaak posten is de belangrijkste reden om bedrijven te unliken. Daarom is het aan te raden om maximaal één tot twee updates per dag te hanteren. Bedrijven die om de dag een update publiceren hebben de meeste fans. Dit heeft onderzoek aangetoond.

#5 Maak een contentkalender

Het maken van een contentkalender is niets nieuws onder de zon. In de uitgeversbranche werkt men niet anders. Creëer de basis door een aantal onderwerpen en items te kiezen die je maandelijks, of wekelijks kunt laten terugkeren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld:
• Wist je dat je van ……
• Verwijzing naar een extern artikel uit je branche. Hierbij is een kort commentaar van jezelf aan te raden.
• Tips/ uitleg van een bepaald product, of dienst.

Wil je meer informatie of hulp voor je zakelijke Facebook? In2 Social Media kan je helpen om meer verkoopkansen te creëren met Facebook. Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden